Blog firmowy – dlaczego warto go prowadzić? 3 najważniejsze powody

with Brak komentarzy

Blog firmowy jest jednym ze skuteczniejszych narzędzi content marketingowych. W dodatku nie wymaga nakładu dużych środków finansowych i możesz go stworzyć całkiem łatwo i szybko. Dowiedz się, dlaczego warto prowadzić blog firmowy.

Czy warto prowadzić blog firmowy

 

1) Blog firmowy w naturalny sposób pozycjonuje stronę

Czy wiesz, że tylko 20% użytkowników dociera na drugą stronę wyników wyszukiwania, a wszyscy zapoznają się jedynie z trzema pierwszymi pozycjami? Nie jest łatwo znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki, ale jest to możliwe. W dodatku tylko dzięki prowadzeniu bloga, bez żadnych sztucznych i nietolerowanych przez Google działań typu kupowanie linków. Wiem to z doświadczenia – prowadzę też blog ekspercki o formalnościach budowlanych, który wyświetla się na pierwszych miejscach wyszukiwarki na wiele fraz kluczowych.

Strony często aktualizowane pojawiają się wyżej w wynikach wyszukiwania. Zaawansowane algorytmy Google coraz lepiej odróżniają wartościowe treści od tych pozycjonujących słabej jakości. Prowadząc blog firmowy, masz okazję pozycjonować stronę na wiele różnych słów kluczowych. Każdy tekst na blogu to okazja do zamieszczenia w nim innych fraz. Pamiętaj tylko, że pisanie zgodnie z zasadami SEO nie polega na przesycaniu tekstów słowami kluczowymi. Z podlinkowanego artykułu dowiesz się, jak pisać teksty SEO.

 

2) Blog firmowy pomaga sprzedawać

Blog firmowy sprawia, że trafiasz do swojej grupy docelowej. Twoją stronę odwiedzają ludzie zainteresowani tym, co piszesz, a więc również twoimi produktami.

Prowadząc blog, budujesz wizerunek profesjonalisty – rozwiązujesz problemy klientów, pomagasz im, komunikujesz się z nimi, nawiązujesz relacje. To wszystko sprawia, że klienci Ci ufają, bo uważają Cię za eksperta. A gdy klient Ci zaufa, już tylko krok dzieli go od zakupu. Chętniej kupi od Ciebie niż od anonimowego konkurenta.

 

3) Pieniądze lub czas raz zainwestowane w teksty pracują wiele lat

Niezależnie od tego, czy decydujesz się na samodzielne pisanie tekstów na blog, czy też zlecasz to zadanie copywriterowi, inwestujesz – czas albo pieniądze. Na szczęście jest to inwestycja, która zwróci Ci się wielokrotnie. Teksty na blogu przyciągają klientów tak długo, jak długą są umieszczone na stronie – działają wiele lat, pod warunkiem że poruszają uniwersalne tematy. Dlatego zastanów się, o czym chcesz pisać, jak długo tekst będzie aktualny. Najbardziej wartościowy dla większości branż jest tzw. evergreen content, czyli treści aktualne przez długi czas, które przyciągają klientów na stronę przez wiele lat. Tematy bieżące też możesz – a często nawet powinieneś – poruszać, ale miej świadomość, że jeśli się zdezaktualizują, to przestaną być atrakcyjne dla odbiorców.

 

 

Blog firmowy – czy warto?

Odpowiedź na to pytanie jest jedna – zdecydowanie warto. Prowadzenie bloga – choć wymaga systematycznej pracy – w dłuższym okresie na pewno się opłaci. Trzeba jednak wiedzieć, jak to robić. Jak i co pisać, by trafić do odpowiedniej grupy – do Twoich klientów. Pamiętaj, że treści, które będziesz publikował na blogu, muszą być użyteczne dla odbiorcy. Nie opisuj tylko i wyłącznie własnych produktów, własnej działalności. Artykuły typu „case study” czy „zza kulis” mogą zainteresować czytelników, ale nie pisz wyłącznie o sobie. Zastanów się, jakie treści mogą się przydać Twoim klientom – wtedy na pewno do nich dotrzesz.

 

Jeśli samodzielnie prowadzisz blog firmowy, zachęcam Cię do przejrzenia innych moich tekstów, w których znajdziesz wskazówki, jak pisać, by przyciągać czytelników na stronę i zatrzymać ich na niej (a nie jest to łatwe).

 

Jeśli nie chcesz osobiście pisać tekstów na blog, zapraszam do współpracy – chętnie Ci pomogę.

Prześlij komentarz