SEO a wartościowa treść

with 6 komentarzy

SEO, czyli z ang. Search Engine Optimization, to działania poprawiające widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Jakie SEO ma dziś znaczenie, a jakie już się nie sprawdza? Jaki wpływ na SEO ma jakość publikowanych treści?

 

wartościowa treść

 

Jeszcze kilka lat temu wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania zdobywało się poprzez kupowanie linków i nasycanie niskiej jakości treści słowami kluczowymi. Dzisiaj takie działania nie tylko nie mają już większego sensu, ale mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Roboty Google potrafią odróżnić wartościowe teksty od tych pisanych tylko po to, by wypozycjonować stronę.

 

Jeśli chcesz, by Twoja strona pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania, zadbaj przede wszystkim o wartościową treść. Zwracaj uwagę na jakość publikowanych artykułów – niech będą one atrakcyjne dla odbiorców. Pisz artykuły merytoryczne. Artykuły, które dają konkretne korzyści (rozwiązują problemy, radzą), są zabawne lub kontrowersyjne. Takie treści będą przez wiele lat przyciągać czytelników (klientów) na Twoją stronę.

 

Jeśli zainwestujesz (czas lub pieniądze) w wartościowe teksty i będziesz je regularnie publikował na stronie (czy to w formie bloga, czy aktualności), możesz być pewien, że pozycja Twojej witryny w wynikach wyszukiwania wzrośnie. Takie strony – z ciągle aktualizowaną i wartościową treścią – zdobywają wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Ponieważ przyciągają czytelników. Ci z kolei atrakcyjnymi treściami chętnie się dzielą, udostępniają je w mediach społecznościowych, komentują, piszą o nich.

 

Jeśli już zadbasz o wartościową treść, możesz pomyśleć o SEO, dzięki któremu roboty wyszukiwarki i czytelnicy szybciej zwrócą uwagę na Twoją stronę lub Twój blog. O tym, jak pisać teksty zgodne z zasadami SEO, napiszę w jednym z kolejnych artykułów.

  1. krystynabozenna
    | Odpowiedz

    Zawsze mam z tym problem , co to znaczy wartościowe treści…
    Z obserwacji sieci wcale nie wynika,że najbardziej oglądane i czytane są treści wartościowe wręcz przeciwnie, jeżli są sensacyjne, dziwaczne, cudaczne, aresywne, to na takie walą klienci drzwiami i oknami, a czasami obserwuję ,że naprawdę wartościowy artykuł nie ma wcale wzięcia ….

    • Magda
      | Odpowiedz

      Dziękuję za merytoryczny komentarz 🙂 Postaram się rozwiać wątpliwości.

      Wartościowa treść to taka, która jest atrakcyjna dla odbiorcy. Może to być treść poradnikowa, która daje konkretną korzyść, ale może też być zabawna albo kontrowersyjna. Wszystko zależy od odbiorcy. Dlatego ważne jest, abyśmy wiedzieli, do kogo piszemy i do kogo chcemy trafić. Inne treści będą wartościowe dla nastolatka, inne dla młodej mamy, inne dla dojrzałej mamy, a dodatkowo – w obrębie każdej z tych grup – będą zupełnie różne persony.

      Pokażę na przykładzie mojego drugiego bloga (o formalnościach budowlanych): zaczęłam go pisać z myślą o przeciętnym Kowalskim, który chce wybudować garaż i nie wie, czy musi uzyskać jakieś pozwolenia. Z czasem okazało się, że blog odwiedzają specjaliści z branży (projektanci itp.) i to oni są stałymi czytelnikami (bo Kowalski wejdzie, znajdzie, co chciał i już nie wróci), dlatego zaczęłam pisać więcej artykułów skierowanych do specjalistów.

      Kiedyś napiszę, jak stworzyć obraz takiego czytelnika (tzw. persony), bo łatwiej się tworzy treści, gdy wiemy, dla kogo piszemy.

  2. krystynabozenna
    | Odpowiedz

    Mnie się wydaje ,że ja nie mam określonej grupy docelowej, a ci co wpadają na blog są mili , fajni ja ich lubię, ale to są koleżanki z sieci, a to oznacza,że nie jest to grupa docelowa. Muszę przygotować blog pod sprzedaż dla sklepu zoologicznego…
    Blog był załozony, bo ktoś parę lat temu powiedział ,że nikt bloga kociego to nie będzie czytał i tak założyłam by sprawdzić, później wiele osób było zaskoczonych ,że był tak poczytny, teraz miałam przerwę ze względu na sprawy osobiste , ale wrócilam, bo widzę w tym szansę dla siebie, ale musze się trochę poduczyć …
    Dziękuję za informacje 🙂

    • Magda | abc... teksty
      | Odpowiedz

      To jak pod sklep zoologiczny to musisz starać się trafić do miłośników zwierząt, takich jak Ty. Pomyśl, o czym sama chętnie byś czytała, jakich informacji szukała i o tym pisz. Spróbuj wczuć się w klienta takiego sklepu, pomyśl i poszukaj na grupach tematycznych albo u konkurencji, jakich informacji taki klient szuka. Podglądnij konkurencję, zobacz, co u nich wzbudza największe zainteresowanie. Pisz teksty zgodnie z SEO, by pojawiać się w wyszukiwarce na odpowiednie słowa kluczowe (znajdziesz tu u mnie teksty na ten temat). A może już się pojawiasz? Widziałam, że dużą społeczność zbudowałaś wokół bloga, pod postami masz wiele komentarzy, a to nie jest proste. Gratuluję 🙂 i życzę powodzenia w dalszych działaniach 🙂

  3. krystynabozenna
    | Odpowiedz

    Dziękuję Ci bardzo za pomoc, bo wczoraj zrobiłam delikatne próby zmian wg tego co piszesz i raptem skoczył zasięg na FB, jeszcze mi daleko do Twoich umiejętności , ale postaram się :-)))
    Dziękuję za pochwały, ja po prostu nie jęczę na postach, nie wyrzekam i nie atakuję nikogo na blogu.
    W życiu prywatnym też tak robię , może dlatego coś udało mi się zbudować 🙂
    Miłych, zdrowych i takich Świąt jakich sobie sama życzysz ja życzę Tobie 🙂
    Pozdrawiam serdecznie 🙂

    • Magda | abc... teksty
      | Odpowiedz

      Dziękuję pięknie 🙂 Również życzę Ci radosnych Świąt, a w nowym roku wszystkiego, co najlepsze. Pozdrawiam 🙂

Prześlij komentarz