SEO a wartościowa treść

with Brak komentarzy

SEO, czyli z ang. Search Engine Optimization, to działania poprawiające widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Jakie SEO ma dziś znaczenie, a jakie już się nie sprawdza? Jaki wpływ na SEO ma jakość publikowanych treści?

 

wartościowa treść

 

Jeszcze kilka lat temu wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania zdobywało się poprzez kupowanie linków i nasycanie niskiej jakości treści słowami kluczowymi. Dzisiaj takie działania nie tylko nie mają już większego sensu, ale mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Roboty Google potrafią odróżnić wartościowe teksty od tych pisanych tylko po to, by wypozycjonować stronę.

 

Jeśli chcesz, by Twoja strona pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania, zadbaj przede wszystkim o wartościową treść. Zwracaj uwagę na jakość publikowanych artykułów – niech będą one atrakcyjne dla odbiorców. Pisz artykuły merytoryczne. Artykuły, które dają konkretne korzyści (rozwiązują problemy, radzą), są zabawne lub kontrowersyjne. Takie treści będą przez wiele lat przyciągać czytelników (klientów) na Twoją stronę.

 

Jeśli zainwestujesz (czas lub pieniądze) w wartościowe teksty i będziesz je regularnie publikował na stronie (czy to w formie bloga, czy aktualności), możesz być pewien, że pozycja Twojej witryny w wynikach wyszukiwania wzrośnie. Takie strony – z ciągle aktualizowaną i wartościową treścią – zdobywają wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Ponieważ przyciągają czytelników. Ci z kolei atrakcyjnymi treściami chętnie się dzielą, udostępniają je w mediach społecznościowych, komentują, piszą o nich.

 

Jeśli już zadbasz o wartościową treść, możesz pomyśleć o SEO, dzięki któremu roboty wyszukiwarki i czytelnicy szybciej zwrócą uwagę na Twoją stronę lub Twój blog. O tym, jak pisać teksty zgodne z zasadami SEO, napiszę w jednym z kolejnych artykułów.

Prześlij komentarz